Oh jee... Katy Perry ligt onder vuur wegens haar samenwerking met Pepsi. De Roar-zangeres is in zee gegaan met Pepsi voor de promotie van haar nieuwe album Prism. En daar is niet iedereen blij mee.

Zes Amerikaanse consumentenorganisaties vinden dat cola schade toebrengt aan de gezondheid van de vele jonge fans van Katy. In een open brief in het entertainmentblad Variety roepen zij haar op te stoppen met de reclamecampagne. “Tabaksfabrikanten gebruikten ook glamourmodellen en celebrities om hun aanhangers wijs te maken dat roken hip, sexy en rebels is. Tegenwoordig doen frisdrankfabrikanten hetzelfde. Ze gebruiken jou en andere sterren om jonge fans te overtuigen dat het hip, sexy en rebels is om cola te drinken.” Zo staat te lezen in de brief.

De klagers denken dat de boodschap "drink Pepsi en je kunt net zo cool zijn als Katy Perry" niet goed is. Katy werkt onder meer samen met Pepsi rondom een prijsvraag waarin Katy Cats bepalen wat de volgende single van Perry moet worden.

Katy Perry is niet de eerste die zich verbonden heeft aan Pepsi. Eerder werkten onder anderen Beyoncé, One Direction, Britney Spears en Michael Jackson samen met het colamerk. Ook zij kregen kritiek op de samenwerking met Pepsi. Wat vind jij ervan? Laat het weten in de reacties!